zaterdag 29 februari 2020

Februari in vogelvlucht en nog een affo....

M'n eerste maandoverzichtje dit jaar. Soms ben je wel met vanalles bezig, maar is er nog geen eindresultaat om te laten zien, deze maand waren er twee affo's. De gebreide chunky sjaal die ik al eerder liet zien en nu ook nog een gehaakte sjaal.


Patroon: uit het welbekende boek Haken & kleur
Haaknaald: 5
Garen: ruim 2 bollen Royal Zeeman

Dit patroon heb ik al eens eerder gehaakt. Het blijft een leuke vind ik.
Ik kocht de bolletjes afgelopen najaar. Ik heb nu nog wel ruim 2 en halve bol over en ik heb besloten de 2 hele bollen die ik over heb niet terug te gaan brengen. Ik vind dit wel een perfecte kleur voor een leuke knuffel dus deze mogen bij de stash.....
Ik ga eens even kijken wat voor nieuw project ik nu ga starten, kan nog alle kanten op. Heb nu alleen een deken onder handen qua haken. Ik ga daar dit weekend eens over nadenken....


Het was eigenlijk tijdens mijn weekje vakantie dat ik flink wat toertjes kon haken en ook ben ik toen begonnen (en opnieuw.....en weer opnieuw) aan m'n allereerste paar sokken. Nou ja, vele pogingen gewaagd maar nu is het dan een begin waar ik een goed gevoel bij heb. 
Ik was zo blij met jullie reacties op mijn blogpost over de foute breinaalden. Lang verhaal kort: ik bestelde 2 Knit pro Zing rondbreinaalden van 25 cm lengte, in verschillende diktes, namelijk 2.25 en 2.75. Vond het een beetje lastig inschatten welke ik zou gaan gebruiken, dat ligt natuurlijk ook aan het garen. Maar....zul je altijd zien.....ze kwamen maar niet binnen, ik denk dat het te maken had met de drukte rondom de Handwerkbeurs van die week.
Ik ben toen toch nog maar naar de dichtstbijzijnde hobbywinkel gereden (wat ik dus eigenlijk niet van plan was omdat het al zo'n volle week was) en daar heb ik nog een dikte 2.5 aangeschaft zodat ik in ieder geval m'n sokken in wording mee kon nemen op vakantie. Het lijkt om dezelfde naald te gaan, maar is een samenwerking van Lana Grossa en Knit Pro, iets andere verpakking. Maar deze naalden zijn een wereld van verschil, ben er heel blij mee.

Toen kwamen ook de bestelde naaldjes nog op het laatste moment binnen, dus ik kon ze allemaal meenemen. Na een paar proefjes ben ik verder gegaan met de dunste, de 2,25.

Rondbreien is vrij nieuw voor mij, ik heb wel eens wat geprobeerd met een langere naald, maar dat is ooit in een hoek beland.
Het zal nog wel een lange weg zijn voor ik een echte sok heb, want ik wil mezelf ook nog het continentaal breien aanleren, dat lijkt me misschien wel handiger.
Maar het begin is er.....

Wat kan ik verder nog melden over februari:
-ik kocht een aantal hele leuke stekenmarkeerders via Etsy. Mijn Instagram volgers hadden die al gezien.
-ik heb niks op het gebied van kleding maken gedaan, alleen maar nieuwe patroonbladen gekocht en bekeken haha. Ik hoop dat in maart goed te gaan maken, want ik heb wel hele leuke dingen gezien en krijg echt zin in het voorjaar.

Op naar een nieuwe maand.......met veel plannen en lopende projecten...
Een heel fijn weekend toe gewenst!

4 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een vrolijke sokken wol.
En het komt helemaal goed met de sokken, wees maar niet bang.

Nina Hobbysite zei

Prachtige sjaal! En mooie kleurtjes voor een sok.

Jacqueline zei

Sokken breien op een rondbreinaald staat ook nog op mijn "willen leren" lijstje, dus ben heel benieuwd hoe het je bevalt!! Leuke collage weer en ben ook heel benieuwd wat er onder je naaimachine uit gaat rollen komende maand.....Succes!!

Corrie zei

Altijd leuk als er weer iets af is. Maar dan komt de dip en het zoeken naar nieuwe inspiratie.
Maar ook weer leuk om wat nieuws te beginnen.
Knap dat je het sokken breien niet opgeeft.