vrijdag 19 juni 2020

Simpel en snel top Knipmode april 2020




Ik heb de slag van de naaimachine gelukkig weer te pakken, ik denk dat alle kussen-bekleed-projecten van de afgelopen tijd me weer op het goede spoor hebben gezet. In ieder geval heb ik nu in aantallen al meer gemaakt dan in 2019 en in 2018 dus dat is al mooi (en dan tel ik de mondkapjes niet apart maar als 1 ding). Helaas had ik vorig weekend een tegenvaller, ik was met een jurkje bezig en daarvan kreeg ik de hals niet mooi, de stof lubberde en ik denk dat het gewoon te flodderige stof was voor wat ik ervoor in gedachten had. Dit was niet te fixen, dus het jurkje is in de prullenbak beland. Ik wilde het patroon van een andere stof knippen en daar bleek over de gehele lengte van de lap een grote fout in te zitten, precies op de stofvouw ook nog. Geen verkleuring maar echt een fout. Dus dat werd 'm ook niet.....

Het jurkje heb ik weer even geparkeerd op mijn lijstje, eerst heb ik even wat anders opgepakt.
Over lijstjes gesproken, ik heb nu niet alleen een boekje waarin ik al sinds 2007 al mijn creaties bij houd, maar ik heb nu ook een ideeĆ«nboekje. Aan de ene kant patronen die ik wel zou willen maken, met stofbenodigdheden erbij en aan de andere kant een to-do lijstje om een beetje overzicht te houden van de planning. 

Een project die daar opstond was dit Simpel en snel shirtje uit Knipmode april 2020. 
Het oranje/zwarte printje was een klein lapje dat ik een keer heb gekregen en het zwarte lapje zat in een verrassingsbox van Driessen. Het combineerde leuk met elkaar vond ik. Bandje had ik nog in huis. 


Ik vind het wel een grappig model, met de schuine zijnaden. Ik denk dat ik dit model uit onderstaande Knipmode nog wel een keer ga maken. Ik bedenk me opeens dat ik nog mooie stoffen heb besteld, dus die zal ik deze maand ook nog wel even laten zien. Ook denk ik dat ik vanaf nu altijd even de cover laat zien, wanneer ik een patroon uit een tijdschrift gebruik. Is wel handig voor de herkenbaarheid. Ik zag dat de laatste tijd vaker voorbij komen op facebook en ik merkte dat ik dat wel prettig vond. Fijn weekend allemaal!


7 opmerkingen:

Gerlily zei

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Hebben we allemaal weleens. Je shirt is leuk geworden. Heerlijk modelletje. Heb hem voor de derde keer geknipt liggen. Fijn weekend.

Margaret zei

Jammer dat het met het jurkje niet wilde lukken. Je hebt nu wel een mooi shirt. Vast fijn om te dragen.

Fijn weekend, Margaret

Marguerite zei

Ohhh als ik dit zo zie krijg ik ook weer zin om iets leuks te naaien...

Elizabeth zei

O dat is balen met het jurkje! Stofkeuze in combinatie meteen bepaald model,is soms belangrijker dan je denkt; daar heb ik ook wel eens mijn neus mee gestoten.
Leuk shirtje heb je gemaakt!

Jacqueline zei

Leuke combi van stoffen met je shirt, echt mooi gemaakt! De hals lijkt heel wijd, is dat ook zo? Moet je er dan alsnog een hemdje onder dragen? Wat heerlijk dat je de draai weer te pakken hebt!!

Mariette zei

Hai, nee hoor Jacqueline de pasvorm is goed, bovendien heb ik wat bredere schouders dan de paspop ;-)

Nina Hobbysite zei

Poeh zat niet echt mee. Wel een hele leuke top