dinsdag 30 juni 2020

Juni in vogelvlucht......


Het is alweer tijd voor een nieuw maandoverzichtje. En met het einde van de maand zijn we ook op de helft van 2020 beland. Laten we toch hopen dat de tweede helft van het jaar er voor iedereen beter uit gaat zien. De schoolvakantie staat letterlijk voor de deur, nog een paar dagen en dan is het zover. Ik heb er zo naar uitgekeken, ook al zijn de kinderen in de afgelopen tijd al veel thuis geweest, straks is de druk van school er even helemaal af en kunnen we lekker genieten van 6 weken vrij. 

Ik was in juni wel veel minder productief dan in mei. M´n agenda liep deze maand over van afspraken, wat op zich niet zo vreemd was, omdat veel afspraken waren uitgesteld door de corona-periode.
Voor wat betreft de naaimachine heb ik dit shirt gemaakt en een dubbel gordijn voor op zolder. Niet zo heel spannend en daar heb ik ook geen foto van. 
 

De laatste keer dat ik stoffen kocht was bij Kwantum voor ons overkapping-project. En aangezien ik ook geen stoffenmarkt/beurs/spektakel heb bezocht dit jaar vond ik dat ik wel wat leuke stoffen mocht bestellen. 5 lappen dus ik heb het redelijk gehouden, al sluit ik niet uit dat ik binnenkort nog een keer ga inkopen :-) Het is vanalles wat, viscose linnen (voor het eerst besteld en wat is dat mooie stof, vandaar dat ik daar nog een keer naar wil kijken), punta di roma, jersey pique, viscose en tricot. 


De eerste van mijn nieuwe abo op Fibre Mood kwam binnen (m'n Insta volgers hadden dit al gezien). Mijn Knip-abo stopt in oktober, maar ik zag met moederdag een leuke aanbieding langskomen van dit voor mij vrij nieuwe blad. Had al eerder eens een los nummer gekocht en vind het wel de moeite waard, de uitvoering van het blad vind ik erg mooi. 

Verder hadden we deze maand nog een verjaardag te vieren van dochterlief die alweer 16 is geworden. De tijd vliegt....het kleine meisje dat zo gek was op draai-jurkjes en veelvuldig op mijn blog te zien was, is nu een prachtige en vooral slimme jongedame die heel goed weet wat ze wil.

We aten vorige week ons eerste ijsje op een terras, dat was wel weer heel leuk om te doen. Want hoe gewoon dat vroeger ook was, nu is het allemaal niet meer zo vanzelfsprekend.

Voor de zomervakantie heb ik wel wat globale plannen:
-meer lezen
-borduren: dat heb ik weer opgepakt, dat vind ik op het moment wel leuk om te doen (update volgt volgende maand)
-haken aan m'n deken en een nieuw amigurumi-project.
-aandacht voor de naaimachine: kleding, een tassenproject wat ik in gedachten heb of verder met de quilts van vorig jaar, ik weet nog niet wat. 

Ik ga me proberen te focussen op een paar dingen, zodat ik wat vorderingen kan laten zien eind juli, of misschien al wel gedurende de maand. Het zou mooi zijn als ik op kan schieten met iets dat op mijn Work-in-progress-lijstje staat. Geen vakantiestop op mijn blog dit jaar, ik ga gewoon door.....

In ieder geval hoop ik op veel hobbytijd........voor wie ook in regio Noord woont of anderszins vakantie kan vieren: een hele fijne vakantie toegewenst!

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Heerlijk he, plannen maken. We gaan het zien wat er van terecht komt. En wat een mooie stapel stofjes. Heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Hier ook plannen te over en ik probeer ook gewoon door te gaan met bloggen deze zomer. Weer gezellig om even bij te lezen. Alvast een mooie vakantie periode toegewenst.

Nina Hobbysite zei

Klinkt als goede plannen. En fibremood is mooi blad. Nog niets uitgemaakt. Mooie stoffen zeg!

Ria's Creaties zei

Fijn plannen maken aan je mooie stoffen zal het niet liggen.
Succes met alles en ik wenst jullie een fijne vakantie periode toe.
Groetjes Ria.

Jacqueline zei

Altijd weer leuk als je een blogje hebt geschreven. Wat een prachtige stofjes, ben net als de rest, ook heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Maar geniet ook heel erg van je/jullie vakantie!

Dreamstuff zei

time flies...