dinsdag 29 september 2020

September in vogelvlucht.....


Een drukke maand is bijna voorbij....
2 verjaardagen, veel opruimklussen, onverwachte (minder leuke) dingen, een thuisstudie....
Toch was er ook nog wel wat tijd voor hobby. Ik zocht een deel van m'n spullen uit (echt, die UWYH moet wel lukken ;-), o.a. m'n stoffen en m'n borduurgaren.
Ik heb ook lekker op Pinterest rondgestruind en nog wat freebooks en gratis haakpatroontjes gedownload, ik heb meer dan genoeg ideetjes om de herfst en winter door te komen. 


Ik maakte een projectbag/projecttas...........erg handig en bovenal cat-proof. Want m'n katten zijn gek op draadjes. Dus mijn lopende projectjes kunnen maar beter goed opgeborgen zijn. Tot nu toe gebruikte ik mandjes en kleine klapkratjes, maar die moet ik dan ook weer hoog wegzetten, anders vinden ze de bolletjes alsnog. Het zijn schatjes, allebei, maar ze slopen wel als ze de kans krijgen ;-) 
Dit bevalt me wel, want zo'n tasje is goed af te sluiten. 


Ik ging op zoek naar een gratis patroon en die zijn wel te vinden, maar ik heb uiteindelijk toch verschillende patronen gecombineerd. En ik ben nog niet 100 procent tevreden, maar voor een eerste versie is het niet verkeerd. De binnenkant is gevoerd met zakjes en er zit een sleutelring aan voor de steekmarkeerders. Ik verstevigde de buitenkant, maar ik ga kijken of ik nog wat steviger vlieseline heb. Er zijn nog wat dingen die ik de volgende keer anders ga doen of aan ga passen. Want er moeten zeker meer van deze tasjes komen, want ik heb ook best wel wat lopende projectjes, ahum...

Stoffen: Kwantum, restanten van hier.


Behalve mijn wederom gestrande poging tot het breien van sokken had ik geen breiwerk op de pennen staan, dus zocht ik een mooie sjaal uit om te breien. Wordt vervolgd.....garen is Royal overigens.


Ik haakte verder aan mijn v-stitch deken.....stukje bij beetje komen we er wel....


We genoten nog maar even van een ontbijtje buiten op het terras......het weer zal nu wel snel minder mooi worden en het is ook maar de vraag hoe lang dit soort uitjes nog kunnen, nog maar even van genieten dus!

Tot zover m'n update, tot in oktober! Blijf gezond en zorg goed voor jezelf!

7 opmerkingen:

Gerlily zei

Super gelukt hoor je project bag. Zag op Etsy een goed patroon. Een mooie versteviging is soft en stable. Niet goedkoop, maar heel fijn spul. Misschien een idee. Jij komt de herfst en winter wel door.

Tinneshobbyworld zei

Leuke projectbag! Ideaal om alle spulletjes veilig op te bergen, zeker als je zoveel projecten lopen hebt!

Fijne week, Tinne

Jacqueline zei

Goed idee zo'n projectbag. Goed gelukt en mooi stofje :)

Elizabeth zei

Wat leuk zo'n maand update! Je hebt eigenlijk heel veel kunnen doen, vind ik.
En ideetjes verzamelen blijft heerlijk. We moeten ook echt weer even omschakelen hè na zo'n hele lange en mooie zomer!

Nina Hobbysite zei

Prachtige projecttas!. En mooie sjaal. Waarom lukte het sokken breien niet? Ik vind de tutorials van simply in stitches op youtube heel fijn.

Mariette zei

@Nina: Ligt helemaal aan mezelf, ik moet er gewoon nog eens goed voor gaan zitten zonder afleiding ;-) Ik wil dat dan bij de tv kunnen doen, en dan lukt het niet (bij mij dan)
Die filmpjes zijn inderdaad goed, leuke enthousiaste dame, ooit zal het lukken:-)

Vlijtige Lies zei

Leuk zijn katten! Hier heb ik er ook zo één lopen. Maar dan is zo'n project bag heel handig. En nog leuk om te zien ook. Ik vind het zo knap die diverse soorten niet klaar projecten. Ik kan daar zo niet tegen. Eerst moet iets af voor ik start met iets nieuws. Rare gewoonte. Maar jij komt de herfst en winter wel door. Ik hou ook zo van de herfst (en het voorjaar). Succes, en tot een volgend blog.