dinsdag 1 september 2020

Aan de studie....



Een nieuwe maand betekent nieuwe kansen.......eigenlijk ben ik na de vakantie al begonnen toen de kinderen weer naar school gingen.
Maar nu ik m'n eerste lessen terug heb gekregen met een beoordeling voelt het wat echter ;-)

Ik ben begonnen met Praktijkdiploma boekhouden, voor mij een veilige keuze omdat ik al lang in de boekhouding en salarisadministratie heb gewerkt. Dit is een echte opfrisser want de kennis van eerder behaalde certificaten is toch wel enigszins weggezakt.

Heel eerlijk gezegd heb ik deze cursus al een paar jaar in huis, maar ik kocht deze vlak voor het overlijden van mijn moeder en toen is de cursus eigenlijk voor lange tijd in de kast beland. 
Het voordeel van deze schriftelijke/online studies is dat je na aanschaf nog iets van 5 of 6 jaar recht hebt op online begeleiding dus het is goed zo. 
Misschien dat ik nu een andere studiekeuze zou maken, want ik weet niet of dit vacature-technisch wel een handige keuze is op het moment, maar de wereld verandert zo snel dat je ook niet alles van tevoren kunt weten. Ik ben zelf al een tijdje uit het arbeidsproces, maar nu de kinderen groter worden begint het wel te kriebelen om buitenshuis weer aan de slag te gaan.

Dus of ik hier werkelijk mee aan de slag kom is nog even de vraag, maar ik heb besloten om deze cursus wel met goede motivatie te gaan doen. Het doel is wel om een baan te gaan zoeken in de loop van 2021 en misschien heb ik ook nog wel tijd voor een aanvullende cursus of opleiding. En dat kan maar zo weer iets heel anders zijn, geen idee nog. Ik denk nu dat ik me nog wel wat meer zou willen verdiepen in Excel, maar het kan nog alle kanten op.
Tegen die tijd zal ik me wel eens goed laten voorlichten waar de kansen op arbeidsmarkt liggen want dat zal op zich al wel niet makkelijk zijn om er weer tussen te komen. 

Het belangrijkste is nu dat ik er wel echt plezier in heb om de stof te bestuderen en de opgaven te maken. Ik probeer die tijd ook echt goed in te plannen, met afgebakende tijd in mijn agenda. Moet wel, want anders komt er niets van terecht.
Dat betekent ook dat ik m'n hobbytijd beter in ga plannen, want dat heb ik echt wel nodig! En ik denk dat jullie degene zijn die dat goed begrijpen!! :-))))

Fijne dag, geniet van het zonnetje!!

6 opmerkingen:

anja zei

Goed plan van je hoor. Ik heb mijn PDB alweer een jaar of 10 geleden gehaald, ook om de kennis weer op te halen. Toen was Excel onderdeel van de opleiding en deed je er examen in, op een behoorlijk hoog niveau hoor, niet zomaar de basisbeginselen. Ik neem aan dat in jouw opleiding dus ook nog een Excel-gedeelte zal zitten.
Weet je, of je dit nu uiteindelijk echt gaat gebruiken in je werk of niet, het staat goed op je CV, zowel dat je het PDB-diploma op zak hebt als dat je inzet toont door vrijwillig een opleiding te volgen, niet eentje die je verplicht moet volgen van een werkgever.
Verstandig om tijd in te plannen in je agenda, doe dat voor zowel je studie als je ontspanning, dan gaat het je vast lukken. Succes!

Mariette zei

@anja: dankjewel voor je uitgebreide reactie! Hier zit helaas geen Excel bij, het wordt wel als losse module aangeboden. Dat is ook precies wat ik zoek, want ik kan excel wel gebruiken (en vind dat ook leuk), maar ik wil juist die diepere lagen leren kennen, dus wie weet hierna nog. Bedankt he!

Dreamstuff zei

Heel veel succes!

Gerlily zei

Een mooi voornemen. Succes met de studie!

Elizabeth zei

Wat goed dat je dit doet! Ik heb er bewondering voor hoor.. En ik hoop dat je t.z.t. ook een leuke en passende baan vindt!

Jacqueline zei

Wat tof dat je weer een studie begint en slim om alles te plannen. Zonder planning blijft het vaak bij een voornemen... Heel veel succes!!