zondag 6 september 2020

Boekenblogje #5


Het is echt de hoogste tijd voor een nieuw boekenblogje, want ik heb in de tussentijd 4 boeken gelezen. Dat hadden er veel meer kunnen zijn, maar ik heb in de vakantie ook heel veel tijdschriften gelezen, o.a. van de bieb en een stapel gekregen bladen. Ook heel leuk, en ach, als ik maar kan lezen :-)
Ik behandel de boeken deze keer niet helemaal op volgorde, maar ik begin met het boek dat het meeste indruk op mij maakte. En dat is bovenstaand boek. Wat is het een prachtig geschreven boek, ik kan het iedereen aanraden. Wobie groeit op in een warme familie en worstelt met het gevoel anders te zijn dan anderen. Ik vind vooral de familiebanden zo mooi beschreven, zo warm. Wat heeft Wobie lieve ouders........Ik ga niet teveel verklappen, maar ik kan je vertellen dat als je eenmaal in dit boek begint, je aan een stuk door wilt lezen. Heel erg mooi debuut van Splinter Chabot!


Nu weer even terug naar de volgorde waarin ik de boeken las........
Ik begon de vakantie met deel 3 van de Erika Foster serie van Robert Bryndza. De eerste helft van het boek las ik stukje bij beetje en de tweede helft las ik in een ruk uit. Ik deed er ongeveer een week over en dat lag zeker niet aan het boek, maar aan het feit dat ik niet echt lekker achter elkaar door kon lezen.
Het is weer een spannend boek met een heel andere ontknoping dan dat ik in gedachten had. Het leuke van het lezen in serie vind ik dat de personages steeds meer diepgang krijgen en onderlinge relaties van vaste personages duidelijker worden. Verhaal zit goed in elkaar, maar ik had ook niet anders verwacht. Ik snap alleen de cover van de Nederlandse versie niet, die heeft weinig met het verhaal te maken behalve het water dan.
Maar het boek is zeker een aanrader!


Vervolgens las ik deel 5, namelijk Koud bloed.......nee, ik sla er geeneen over. Mijn eerste kennismaking met Robert Bryndza  was met het boek Laatste adem, deel 4, en daar schreef ik al eerder over. Op zich zijn deze boeken prima op zichzelf te lezen, maar op volgorde is leuker, omdat de terugkerende personen wel een ontwikkeling doormaken. Ik wil niet teveel verklappen, maar dat maakt het wel interessanter om te lezen. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik met Laatste adem ben begonnen, want die vond ik echt heel goed. En nu ik er meerdere heb gelezen is mijn persoonlijke mening dat ik de eerste, Het meisje in het ijs, niet de allerbeste vond. Het is een heel goed boek maar deel 2, De stalker in de nacht, is al een stuk spannender. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening....

Terug naar Koud bloed. Wederom een boek wat je niet makkelijk weg kunt leggen. Het perspectief wisselt door de hoofdstukken heen en dat maakt ook dat je blijft lezen.
Weer een heel andere verhaal dan de vorige boeken. Ik ga niet teveel vertellen, maar deze zin op de kaft is veelzeggend: "Ze werd verliefd op een moordenaar. Nu is ze er zelf ook een."

Hierna las ik Confettiregen, waar ik dit blogje mee begon. 


Tenslotte was het de beurt aan voorlopig het laatste boek over Erika Foster, namelijk Doods geheim. Weer zo spannend en de boeken van Robert Bryndza vervelen mij absoluut nog niet. Ik merk wel aan mezelf dat als ik eenmaal aan zo'n serie begin, dat ik dan graag alles compleet wil lezen. Geeft niet, maar maakt het voor jullie misschien wat minder interessant ;-)

Nu heb ik ook al het eerste deel van de nieuwe serie van Robert Bryndza liggen van de bieb. En dan ben ik voorlopig even bij. Voor wat betreft de NL vertalingen dan, want ik zag dat er een nieuw Engels deel van de nieuwe serie aan zit te komen. Ik lees graag Engels, maar mijn bieb heeft die gewoon minder snel of helemaal niet, dus vandaar.

Ik ben benieuwd wat er de komende tijd op mijn pad komt qua boeken. Ik heb nog een eigen exemplaar van de Zeven zussen deel 1 liggen, die wil ik toch ook wel eens lezen. Dan nog het boek van Bryndza en dan ga ik in de loop van komende week maar eens kijken in de bieb wat er is. En ook kijken wat ik eventueel kan reserveren.

Mijn kobo-plus abonnement heb ik stopgezet, maar mocht ik de behoefte hebben, dan kan ik 'm altijd weer activeren. Voor nu kan ik genoeg bij de bieb vinden, dus ik vind het prima zo.

Tot het volgende boekenblogje!!

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Allemaal gelezen, behalve de bovenste. Er is een nieuwe serie van Robert Bryndza, die heb ik gereserveerd bij de bibliotheek. Ben benieuwd hoe die is.

Jacqueline zei

Ik heb net een hele stapel Nora Roberts gekregen van een vriendin, ik hou wel van zoetsappig romantisch :) Maar zal binnenkort zeker is een van Robert bij de bieb reserveren. Het boek van Splinter zou ik nou nooit hebben opgepakt, maar jij bent niet de enige die er heel enthousiast over is.