donderdag 15 oktober 2020

Boekenblogje #6


Het is niet zo'n goed gevuld boekenblogje deze keer en dat heeft een reden. Ik kon het namelijk niet echt vinden qua boeken, dat zal iedereen wel eens hebben denk ik.
Het gebeurt me niet vaak maar ik ben 2 keer achter elkaar in een boek begonnen waarbij ik niet voorbij de eerste 50 bladzijden kwam. De ene gewoon heel erg slecht geschreven en de ander niet om door te komen. Ik ga ze hier ook niet noemen want ik laat alleen de gelezen boeken zien. Ik heb een soort regel dat als ik het na de de eerste 50 bladzijden niets vind dat ik dan stop. Het moet wel leuk blijven om te lezen......
Maar goed, ik heb er twee wel uit en ik ga weer met goede moed aan nieuwe boeken beginnen dus ik wilde het weer even op m'n blog bijhouden wat ik heb gelezen. Bij deze dus...

De eerste was "Zomer in het kunstcafe". Het boek gaat over Lucy die tegen de zin van haar man in motorrijlessen gaat nemen nadat ze een motor heeft gewonnen en zo een nieuw leven tegemoet gaat. 
Het is een aardig boek, maar het is zeker niet zo dat ik 'm in een ruk heb uitgelezen. 3 sterren denk ik.


Tweede boek krijgt van mij eenzelfde oordeel, het is een literaire thriller van Sietske Scholten en gaat over een bekende actrice Maura die na jaren haar verloren tweelingzus weer ontmoet. 

Ik ben niet lyrisch, maar dat zijn velen wel want dit boek krijgt fantastische reviews. 
Dus misschien de moeite waard om eens nader te bekijken of het wat voor jou is.


Ik ga snel door naar de kinderboekenweek want die is natuurlijk onlangs geweest. Ik liet Oliver een deel van Tom Groot kiezen. Dat was nog niet zo makkelijk want hij heeft er al zoveel gelezen, maar we vonden er eentje :-)
Oliver is gek op boeken, hij heeft al alles gelezen van Leven van een loser, Niek de Groot en van Tom Groot dus ook al vele titels.
En natuurlijk kreeg hij daar het kinderboekenweekgeschenk bij, erg leuk!

Ik ben zelf qua boeken een beetje zoekende op het moment. Ik heb de Zeven zussen liggen en nog een spannend boek. 

Vraag aan jullie: ik las altijd graag Maeve Binchy. Dat vond ik van die fijne boeken, echt meeslepend en moeilijk weg te leggen. Hebben jullie suggesties voor me van boeken die in diezelfde stijl geschreven zijn?
Ik merk dat ik niet alle feelgood/romantische boeken even boeiend vind, maar ik zoek dus leesvoer in haar stijl. Ik vermoed dat Lucinda Riley in die lijn ligt? Maar meer suggesties zijn welkom!

Ben benieuwd! Fijne dag!!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ken je de boeken van Tamara McKinley? Fantastisch meeslepend, erg in trant van Binchey. Mathilda's laatste dans bijvoorbeeld.

En de thuisreis van Rosamunde Pilcher is erg Binchey en ook prachtig.

De theorie van Jennifer Donelly vind ik ook wel in dit genre passen. Erg meeslepend, romantisch en lekker weglezend zonder te simpel te worden.

Groetjes Tamar

Mariette zei

Hoi Tamar, dankje voor je leuke tips. Alleen Pilcher ken ik van naam, de rest ga ik zeker naar kijken, die zijn nieuw voor me. Ben blij met zulke tips!

Anoniem zei

Ik schrijf de theorie maar ik bedoel de theeroos. Autocorrect...grr

Elizabeth zei

Lezen is heerlijk, maar ik ben niet weg van alle boeken. Vroeger las ik alles wat los en vast zat, maar ik ben echt kieskeuriger geworden.
Binchy las ik ook, maar ik ken het sfeertje nu intussen wel. Op dit moment ben ik weg van de boeken van Lucinda Riley! Ze doet goed research en weet de verhaallijn zo spannend te houden..

Gerlily zei

Herkenbaar. Ik probeer vaak tot ongeveer 100 bladzijdes te lezen, voordat ik stop. Maar het overkomt mij ook regelmatig. Ik heb ooit 1 boek van Maeve Binchy gelezen, misschien net de verkeerde, maar vond er niet veel aan 😊. Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Lucinda Riley vind ik wel leuk. Maar van de 7 zussen vond ik 5 weer niet veel aan. Als ik zelf een boek koop of vraag voor mijn verjaardag/ moederdag dan kies ik wel voor veilig. Van de bieb vind ik toch minder erg als het niet mooi is. Boeken zijn zo duur tegenwoordig. Succes.

Jacqueline zei

Hier ook een voorstander van Lucinda Riley. Heb niet echt een goede tip voor je jammer genoeg, vind zelf de romantische feel good heerlijk!!
Wel hield ik altijd veel van Agatha Christie en heb nu een Sophie Hannah meegenomen bij de Bieb om een nieuwe "Poirot" te lezen, ben benieuwd!

Margriet Post zei

Die vond ik schitterend! Lekker dik, moest er wel even inkomen (meen ik).

Tinneshobbyworld zei

Leuk om al die reviews en hints te lezen. Groetjes!

Nina Hobbysite zei

Boeken lezen heeft bij mij soms zo te maken in wat voor stemming ik ben. Soms ga ik helemaal voor thrillers soms meer voor feel good.
Heb geen tips. Vind feelgoods lastig, soms zo erotisch of voorspelbaar.