donderdag 22 oktober 2020

Nog meer tasjes.....


Ik maakte nog een serie projectbags, alleen nu wel volgens een ander patroon dan deze en deze
En eigenlijk vind ik dit patroon nog leuker om te maken. 


Het is de Holiday bag van Hue Loco, ik had deze al een paar keer voorbij zien komen op Insta en had de link naar het bijbehorende Youtube filmpje opgeslagen. Bij dat Youtube filmpje staat een link naar het gratis patroon. 


Ik begon met deze, volgens patroon. Een leuk maatje voor bijvoorbeeld een sokkenbrei-project of een kleine amigurumi. Er passen wel een paar bolletjes katoen in.


Dit tasje heeft, in tegenstelling tot de vorige 2 projectbags, geen binnenvakjes, maar ik vind dat bij dit formaat tas geen probleem. Maar dat is natuurlijk naar eigen wens aan te passen. 
Stofje was een piepklein couponnetje dat ik al jaren heb liggen, geen idee waar ik die ooit heb gekocht. Lijkt wel Ikea kwaliteit maar ik ben niet zeker.

Ik besloot er nog 3 te knippen maar dan een slagje groter. Ik heb de originele maten met een factor 1,25 vergroot.   


Het ruitje is een gekregen lapje dat ongeveer een jaar in m'n kast lag en het London stofje is gerecycled van het grote kussen van hier. Ik kon dit stofje natuurlijk niet weggooien toen het kussen niet meer nodig was. Maar het lag dus inmiddels al jaren in mijn kast. 


Nog een combi van een gekregen lap en een restant van gordijnstof van Ikea


Alle tassen zijn gevoerd en de buitenstof is verstevigd. En ze zijn allemaal voorzien van een keyring met stekenmarkeerder. 


Nog een in een combi van het geweldige Frida stofje van Kwantum (dat kocht ik afgelopen zomer) met een roze canvas die ik nog had liggen. 

Ooit kocht ik eens een partij blinde ritsen in allerlei kleuren en die kwamen hierbij goed van pas. Misschien niet helemaal zoals het hoort, maar ik vind het prima en de kleuren kwamen goed uit.


Deze tas is voor m'n Frida borduurproject waar ik inmiddels alles voor in huis heb. Maar ik moet eerst een van m'n andere borduurprojecten afmaken van mezelf ;-)

De andere tasjes ga ik ook vullen en de kap gaat de komende week op de naaimachine, want ik wil eerst iets anders doen voor ik verder ga. Ik heb nog wel een idee voor dit patroon want ik wil nog een iets grotere maken waar m'n q-snap in past. Die past namelijk net aan in dit formaat, maar dan kan er niet veel meer bij. Dus dat mag nog op het lijstje. En het maakt natuurlijk ook een leuk toilettasje, dus ik zie zeker nog meer mogelijkheden.

Ik ben hier wel tevreden over, ik had alles in huis tot en met de versteviging. Al is die wel hard gegaan de laatste weken dus daar moet ik wat extra van kopen.

Dit weekend geen naaimachine dus, maar hopelijk wel wat freubeltijd. Alvast een goed weekend, en misschien wel meer dan ooit: blijf gezond allemaal!

 

5 opmerkingen:

Gerlily zei

Ik vind ze allemaal super leuk. Nog meer inspiratie om ook eens aan de slag te gaan met een project bag. Fijn weekend alvast.

Corina zei

Leuke en handige tasjes en leuk is dat ze hebben allemaal een verhaal qua stof
Fijn weekend

Jacqueline zei

Heel mooi gemaakt deze tasjes! Mijn favoriet is het Londen-stofje, snap dat je dat niet weg wilde doen๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Nina Hobbysite zei

Prachtige projecttasjes!

Elizabeth zei

Wow, je hebt de slag te pakken! Wat zijn ze mooi zeg...
En heel handig in gebruik. Het staat een stuk leuker dan al die plastic tasjes.