zondag 11 oktober 2020

Projectbag #2, jam en herfstige cake


Projectbag nummer 2 is af. Ik vond het zonde om deze mooie print te verknippen, dus deze keer geen deelnaad. In basis is het dezelfde als de vorige tas alleen maakte ik deze wat hoger. Omdat ik geen tassenband in een bijpassende kleur had maakt ik zelf een hengsel van de stof. 




In deze tas maakte ik meer vakken dan in de vorige en ook kleinere vakjes op maat voor schaar en haaknaald. Verder is er zat ruimte voor m´n bolletjes, boek, leesbril voor het geval dat (ik kan helaas echt niet meer zonder), notitieboekje en schrijfwaren. En natuurlijk ook weer een sleutelring voor de stekenmarkeerders en een naald. Alles bij de hand om verder te gaan met deze schattige amigurumi.....


Buitenstof was een kleine couponnetje van IKEA die al jaren in mijn kast lag. De voering had ik ook in huis. Eigenlijk had ik alles gewoon in huis, dus weer een mooi UWYH project :-)

Ik ben nog niet klaar met de projectbags. Ik wil deze nog een keer maken maar dan zodanig groot dat er genoeg ruimte inzit voor een dekenproject met meerdere bollen acryl.
En ik wil nog een ander soort tasje maken. En ik ben aan het nadenken over handige tassen voor m'n handborduurprojecten. 


Iets anders maar zeker passend in het UWYH thema zijn deze potten jam. We hadden een prachtige oogst dit jaar. En er zijn al veel peren uit de hand gegeten. Maar toch bleven er nog veel over en ik besloot voor het eerst perenjam te maken. Het is een succes want de jam is zo lekker, misschien dat ik nog wat meer potjes ga halen want ik heb nog peertjes over, en die moet ik niet al te lang meer laten liggen.
Jampotten kocht ik bij Action.


Tenslotte maakte ik nog een cake, met appel, peer en kaneel. Lekker hoor! 
Een goede week toegewenst, hier hebben we lekker een weekje vakantie. 
Blijf alsjeblieft gezond!

8 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Wow! Wat een leuke projectbag. Niet alleen de print maar ook de kleur is echt heel mooi. Toch leuk als je al het gerief in huis hebt en je gewoon uit je reserve moet "plukken". Doe je nog ander fruit of een "zuurtje" bij jouw perenjam? Klinkt allemaal lekker wat je maakte.

Fijne start van een nieuwe week en keep it save! Groetjes, Tinne

Elizabeth zei

Wat een handige tas heb je gemaakt! Ik heb een handwerkmandje en natuurlijk ben ik dan altijd van alles kwijt.. schaar, afwerknaald, haaknaald...
Lekker bakken,ik houd er ook van!

Gerlily zei

Je projectbag is echt super geworden! En heerlijk zien je jam en cake eruit. Een hele gezellige herfst vakantie.

Mariette zei

Dankjewel! Ja idd, ik heb het sap van een halve citroen toegevoegd. Mijn gebruikte recept was 1250 gram peer, 500 gr geleisuiker speciaal, sap halve citroen en wat kaneel. Jij ook een goede week!

miekequilt zei

De tas is enig. Ik heb er ook al twee gemaakt en zat te denken om er nog eentje te maken. En dan van één mooi stofje, net als jij deed.
En de cake en perenjaar lijken me heerlijk. Ik ben gek op jam.

Mama C zei

Wat een super leuke tas en heel handig zo alles bij elkaar!

Jacqueline zei

Ik sluit me bij de rest aan: wat een prachtige en handige tas!! Toch weer lekker achter de naaimachine gezeten👍😀😀. Wat is bakken toch ook leuk he, en smaakt zoveel lekkerder vaak dan gekocht. Hier in ieder geval ook favoriet in huis. Maar heb nog nooit een combicake gemaakt van appel en peer, grappig maar nog nooit van gekomen. Perenjam nog nooit tegengekomen, ik maakte altijd al wel pruimenjam en aardbei-rabarber. Ooit bij de broodbakworkshop van Teunie (eenvoudig leven) haar bananenjam geproefd, ook fantastisch zo bijzonder! Geniet van de vakantie 🥳🥳🍰😋

Nina Hobbysite zei

Hele mooi projecttas! Cake ziet er heerlijk uit. Fijn weekend!