dinsdag 18 december 2018

"Nieuwe" stoelen.....


In mijn WIP wednesday blogpost van november gaf ik al een paar hints maar nu kan ik dan het eindresultaat laten zien van mijn stoelenproject.
We waren aan andere stoelen voor de eethoek toe, onze oude waren helemaal op.
Ik had wel ongeveer in m'n hoofd wat ik zocht, degelijke eetstoelen die ik zelf wilde verven.
Eigenlijk hebben we niet eens lang gezocht, al snel vond ik geschikte bij een kringloopwinkel in de buurt.
Het kleurtje heb ik nog wel even over getwijfeld, in eerste instantie wilde ik gele stoelen, maar ik ben nu zo blij dat ik deze kleur tegenkwam (forest green/Action decoverf Home deco Vintage paint)


De tafel is volgend voorjaar of zomer aan de beurt, die is ook echt toe aan een nieuwe verflaag. Ik heb al wel een idee over de kleur.....(voor de granny stripe deken op de foto: klik)


In totaal heb ik er wel een paar weken aan gewerkt, dat komt vooral omdat ik door ruimtegebrek met 1 stoel tegelijk bezig kon zijn. En ik wilde zeker zijn dat elke laag verf goed droog was voor ik de volgende erover heen verfde. Elke stoel kreeg 3 lagen decoverf van Action en 1 laag deco varnish. Al met al was het wel bewerkelijk, maar ik ben nu erg blij met het resultaat. Nieuwe viltjes eronder gedaan en hopelijk kunnen we hier weer een paar jaar mee verder....


Nog even de voor-foto voor de volledigheid....

Misschien dat ik nog kussens ga maken voor de stoelen, maar dat moet even wachten, nu ga ik nog even flink doorhaken aan wat lopende projecten ;-)

6 opmerkingen:

Marguerite zei

Gewaagd hoor zo'n opvallende kleur maar wauw wat mooi is het geworden.
Kan je trots op zijn...

Marie zei

Wat mooi!!! Ik ben een fan van die kringloopwinkel😍. Ik kom regelmatig en ga zelden zonder een 'schat' weer naar buiten.

Gerlily zei

Hier ook helemaal fan van gewoon weer opknappen als dat kan. Mooie kleur, ik hou ervan. Hoop dat je er veel plezier van zult hebben.

Corrie zei

Wat een leuk project. Ze staan prachtig bij je muur (en ook bij de deken)

Nina Hobbysite zei

Prachtige kleur. En zo gezellig deze stoelen.

Vlijtige Lies zei

Super leuk je stoelen! Ook van de kleur ben ik groot fan. Ik heb mijn kast een tijd terug een soort gelijke kleur gegeven. Mijn pubers snappen nog steeds niet waarom ik dat deed, maar ja. Geniet van je mooie stoelen. En de bijpassende deken. Groet