vrijdag 20 december 2019

Collage nr.2 Stoffen, wolletjes, dmc


Ook dit jaar werden er weer wat mooie nieuwe stoffen en wolletjes aan de collectie toegevoegd. Altijd leuk......qua stoffen heb ik me echt ingehouden dit jaar. Ik heb nog een pakket tricot overgenomen en ik kreeg een mooie stapel stoffen, maar ik heb maar 1 keer ingekocht op een stoffenbeurs. 
Eigenlijk is me dat heel goed bevallen. De kledingstukken en quilttops die ik heb gemaakt dit jaar bestonden vooral uit lappen en restanten die ik al in de kast had liggen, sommige zelfs al heel lang.
Volgend jaar wil ik op dezelfde voet verder gaan.

Voor wat betreft de dmc liep ik eens keer in de kringloop tegen een klein partijtje aan, dat was originele dmc overigens, echt een mazzeltje. Daarnaast bestelde ik onlangs nog wat in China en die kleuren heb ik heel gericht ingekocht.

Qua garens heb ik wel het een en ander aangeschaft, ik liep tegen te mooie aanbiedingen aan tijdens een magazijnverkoop. Erg leuk en ik ben er nog steeds blij mee. Bovendien kocht ik nog een keer een box bij Pera & Pasha, supermooi garen waarvan de helft inmiddels opgehaakt is.

Compleet UWYH zal me waarschijnlijk nooit lukken maar bewust inkopen is een lijn die ik wil voortzetten in 2020. Eigenlijk heb ik genoeg garen in huis voor de komende 5 jaar gok ik zo, dus dat probeer ik volgend jaar wel een beetje binnen de perken te houden. Gelukkig ben ik net met een nieuwe deken begonnen en de tweede staat op de planning om te gaan beginnen dus daar gaat lekker veel acryl inzitten.



3 opmerkingen:

Gerlily zei

Ik vind jouw overzichtjes altijd zo leuk. Dat ga ik ook wat meer proberen. Met wol kan ik me tegenwoordig aardig beheersen, maar met lappen ga ik wel snel voor gaas. In je hoofd is alles altijd al af voordat je eraan begint lol. Fijn weekend.

Nina Hobbysite zei

Mooie aankopen. En af en toe jezelf verwennen met iets nieuws is gewoon ook goed en leuk!
Ben benieuwd wat voor moois je volgend jaar hier van gaat maken.

Corrie zei

Je eigen voorraad eerst opmaken geeft veel voldoening. Zo blijft er ook overzicht.