vrijdag 13 december 2019

Tuinblogje december


Zoals ik al schreef in mijn vorige tuinblogje was er nog een heel belangrijke taak in de tuin dit jaar. En dat was het ophangen van allerlei lekkers voor de vogels....
Ik zie vooral veel koolmeesjes in de tuin op dit moment. Natuurlijk vliegen ze net weg als je een leuke foto wilt maken, maar ach......
Deze pinda's zijn favoriet....


Helaas is er verder weinig kleur in de tuin nu. ja, de winterviooltjes maar die zijn al een paar keer voorbijgekomen, nu dus maar een foto van het enig andere bloeiende, de winterheide....
altijd weer mooi. Ik heb een paar verschillende kleuren in de tuin, maar dit is wel mijn favoriet.


Gelukkig is er ook nog wel een (heel klein) beetje groen. De bomen en struiken zijn vrijwel al hun blad wel kwijt nu.

Voor volgend jaar hebben we al het een en ander op de planning staan in de tuin. De aanleg van de tuin op zichzelf zal weinig veranderen, maar er zijn wat werkzaamheden te doen aan de schuur, we willen een nog gezelliger zithoekje maken en de tegels moeten in de betonverf.
Best wel grote klussen, maar we hebben er wel zin in.

Ik ga me nog even op het huishouden storten voordat het weekend echt begint.
Ik ben van plan om zeker wat hobbytijd in te plannen maar er ligt ook een computerklus op me te wachten.
Fijn weekend allemaal!

1 opmerking:

Gerlily zei

Het is hier ook een saaie boel in de tuin. Alleen de winterviooltjes staan er nog mooi bij. Wel leuk dat jij er iedere maand een blogje over maakt. Fijn weekend. Echt handwerkweer.