zondag 3 mei 2020

Boekenblogje #3


Het is de hoogste tijd voor een nieuw boekenblogje. Je zou denken dat er in de afgelopen weken volop tijd was om te lezen, maar dat viel toch weer tegen in de praktijk. Ik moet er echt tijd voor maken. Er is gewoon zoveel leuks om te doen, ik kijk in de avonduren veel op Instagram, Youtube en ook ben ik momenteel 2 Netflix series aan het volgen. Prioriteiten hè :-) Maar goed, 3 boeken uit en dat is een mooi moment voor een nieuwe blogpost.....

Zoals ik de vorige keer al schreef ben ik sinds kort fan van Robert Bryndza. Ik las "Laatste adem" en toen was ik verkocht. Dus ik ben begonnen bij deel 1 van de serie over Erika Foster. Deze keer in het Engels. Zoals ik al eerder schreef, het is net wat ik in handen krijg, ik lees het door elkaar. Deel 2 heb ik al klaar staan in de Kobo app, nu weer in het Nederlands. 

Even over die app.....ik had die al omdat ik een keer een paar e-books had gekocht via Bol.com. Ik las altijd het liefst "echte" boeken, maar soms is er alleen een e-book, vaak met buitenlandse boeken, en dan was dat een mooie uitkomst. Nu de bieb dicht is ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing en heb ik het Kobo plus abonnement op proef. Tot nu toe bevalt het mij wel, ook het feit dat ik afwisselend op telefoon en tablet kan lezen en dat de app dan precies oppikt waar ik was gebleven is super. Ik probeer ook nog via de bieb e-books te lezen maar ik kom daar account-technisch nog niet in. Voor nu is dit het beste voor mij denk ik en dan zie ik wel weer wat ik in de toekomst ga doen.


Het is ook leuk om schrijvers op Insta te volgen want zo zag ik dat het eerste deel van de Coco serie van Robert Bryndza gratis als e-book te verkrijgen was. Daar is ook een hele serie van, voor zover ik weet nog niet in het Nederlands vertaald. Zo anders dan de thrillers, ontzettend grappige chicklit en het leest lekker weg. Dit boek is geschreven in de vorm van e-mails en daar had ik vantevoren wel m'n bedenkingen bij maar het leest super. Inmiddels heb ik ook al andere titels in deze reeks in m'n Kobo app gezet. Toont wel aan wat een goede schrijver Bryndza is, als je twee heel verschillende genres zo goed in je vingers hebt.


Als laatste vandaag een boek over Patty Brard. Ik vind dat wel een stoere dame en was wel benieuwd naar het boek. De recensies die ik las waren niet allemaal even geweldig maar ik moet zeggen dat het boek leest als een trein. Het is vlot geschreven en ik heb het gevoel dat het ook een heel eerlijk boek is. Prima boek over een vrouw die ondanks tegenslagen toch positief blijft. 

Dat was het voor deze keer.....

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Ik ben ook fan van deze schrijver. Heb die van Erika Foster denk ik nu allemaal gelezen. Heb de nieuwste via de bieb aangevraagd, maar ja, daar is tot nu toe maar 1x uitgekomen dat ik een reservering kon komen ophalen. Dus dat is in deze tijd niet te verwachten dat ik nog veel kan ophalen. Dus aan mijn eigen voorraad bezig en dit weekend 2 boeken op Marktplaats gekocht. Blijf toch liever een echt boek lezen. Nog een fijne zondagavond.

Marguerite zei

Ik merk ook dat ik minder tijd besteed aan lezen. Gek terwijl er nu meer tijd voor is. Maar denk dat door de rare tijd komt.

Nina Hobbysite zei

Leuk zo lezen wat je gelezen heb. Ik lees op moment juist heel veel. Mn dochtertje valt moeilijk in slaap dus lees naast dr bed.