vrijdag 15 mei 2020

Tuinblogje mei.....


Het begint nu echt wat te worden in de tuin.....vandaag eerst de paarse afdeling :-)
Hierboven een mooie allium, oftewel uienbol zoals wij ze altijd noemen. 


Dan de prachtige bloemen van de clematis. Die heb ik pas sinds vorig jaar.....wat zijn ze mooi!



Dan de paars/gele viooltjes. Note to self: koop volgend jaar weer viooltjes bij Praxis. 
Het is echt jaren geleden dat ik violen had die zo lang zo mooi bleven....


Deze oranje zijn ook zo leuk vind ik....


Het is nog even wachten op de pioenen....


Ik zaaide en pootte nog wat nieuwe dingen, altijd weer spannend hoe en wanneer er wat opkomt...


Ik kocht twee verschillende stokrozen......altijd mooi maar ik heb er nooit veel geluk mee. Hopelijk dit jaar beter....


We zitten goed in de aardbeien, veel oude maar ook nieuwe. Het kruidentuintje van Oliver uit het vorige tuinblogje gaat ook super. 


Dan nog iets anders.....niet voor in de tuin maar het zijn wel planten....ik kocht een kneusjesbox bij plantje.nl
Ik zag er weinig kneuzerigs aan eerlijk gezegd, een enkel blaadje met een stukje eruit misschien, maar ik kreeg voor weinig geld een vracht aan heel diverse kamerplanten. Ben er heel blij mee.

Tot zover het tuinblogje van mei. Voor wie het gemist heeft, onze grote klus van 2020 in de tuin is af. Foto's van de overkapping zijn hier te zien mocht je ze nog niet voorbij hebben zien komen.

Doordat er nu een overkapping is, was het ook de moeite om een tweede regenton te plaatsen. Daar ben ik ook heel blij mee, kunnen we mooi sproeiwater in verzamelen, 200 liter in totaal nu.

Fijn weekend allemaal!

7 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Prachtig al die mooie tintjes in de tuin, geniet van alle bloemen!!

Groetjes, Nicole

Gerlily zei

Wat een kleurenpracht nu hè. Ik koop heel vaak plantjes bij de Praxis. Mijn geraniums van vorig jaar doen het zelfs weer prachtig. Voor moederdag ook zaaaigoed gehad. Ben benieuwd. Geniet lekker van je tuin en een fijn weekend

Ria's Creaties zei

Prachtig al je bloemen en planten.
En wat een gezellige overkapping.
Veel plezier ermee.
Succes met het maken van je mondkapjes.
Groetjes Ria.

Corrie zei

Viooltjes zijn altijd zo dankbaar en je hebt er lang plezier van. Als het maar niet te warm wordt want dan is het snel gebeurd. Prachtige kleuren heb je.
En wat een mooie planten heb je gekocht. Ik zie er niks kneuzigs aan.

Jacqueline zei

Prachtig al die kleuren, heb zelf nog veel te weinig kleur en geur in de tuin vind ik zelf. Erg droge zandgrond, jammer genoeg redden veel planten het niet en , eerlijk is eerlijk, we hebben de tuin ook een aantal jaar verwaarloosd. Maar we blijven proberen!
Grappig: onze oudste had voor moederdag ook zo'n kneusjesbox besteld om samen te delen. Elf planten! En er waren alleen wat blaadjes her en der af, verder helemaal prima en veel planten die jij laat zien zaten hier ook in de doos. Wij zijn binnen weer goed voorzien :)

Vlijtige Lies zei

Wat een fijne plaatjes, ik hou ervan. Ik vind violen altijd mooi, alleen als het te warm is schieten ze door, maar anders heb je er lang plezier van. En de stokrozen, vooral niet teveel aan doen. Houden van arme grond. Groeien hier spontaan op hele droge plaatsen. graag in de zon. En zaaien zichzelf gewoon elk jaar uit. Die kneuzenbox vind ik wel erg tof zeg!

Elizabeth zei

Fleur en kleur in je tuin! Het is volop genieten...