zondag 17 mei 2020

Familieportret :-)


Ik scrolde zo eens door mijn blog heen en zag dat het alweer september vorig jaar was dat ik mijn laatste amigurumi in elkaar knutselde. Dat was beertje Donato, op de foto in het midden, die met het rood/zwarte truitje....

Jammer, want ik vind ze zo leuk om te maken, laten we het er maar op houden dat ik teveel hobby's heb en te weinig tijd ;-)
Ik heb zelfs geen half afgemaakt amigurumi project liggen, ben gewoon sindsdien geen nieuwe begonnen. Ik ga toch maar weer eens de katoenbak erbij pakken en kijken welk patroontje ik wil maken, ik heb tenslotte genoeg haakboeken in huis......en ik heb eindelijk mijn meest gebruikte haaknaald voor amigurumi´s nummer 2 in de Clover Amour versie gekocht, dus dat haakt dan een stuk beter. Had wel al een 2.5 en die wordt ook vaak geadviseerd bij de patronen maar bij mij wordt het met haaknaald 2 toch mooier. 

Misschien iets van Picapau? Of eentje uit het prachtige boekje van Erinna Lee? Pasen is net geweest maar ik wil altijd nog eens dat leuke haasje van Anja Toonen haken....of iets voor de herfst???? Geen idee nog maar ik voel een nieuw project aankomen......:-)

Voor nu moeten jullie het doen met een selectie van m'n gehaakte amigurumi. Er zijn er nog wel meer maar die liggen her en der verspreid, bij de kinderen op hun kamer en bij de kerstspullen....

Van links naar rechts: 



Beertje Donato gemaakt in 2019 (Lanukas)




Gezellig stel zo bij elkaar, toch? Hopelijk wordt de familie dit jaar uitgebreid.....

3 opmerkingen:

Gerlily zei

Gezellige familie zo. Ik haak altijd een halve naald kleiner dan aangegeven, soms zelfs 1, omdat ik zo los haak. Fijne zondag nog.

Vlijtige Lies zei

Leuke familiefoto! Ideaal ze blijven allemaal rustig zitten voor de kiek!

Nina Hobbysite zei

Leuke collectie!