zondag 31 mei 2020

Mei in vogelvlucht...



Dankjulliewel voor alle lieve en leuke reacties die ik in de afgelopen maand kreeg. Alhoewel we langzaam naar een versoepeling van sommige maatregelen toegaan blijf ik nog steeds graag zoveel mogelijk thuis. Behalve schoolritjes, boodschappen en af en toe een wandeling buiten ga ik de drukte nog niet opzoeken wanneer dat niet echt hoeft. Gelukkig woon ik vrij rustig en landelijk, dat scheelt een stuk natuurlijk. In de afgelopen weken heb ik de kledingkasten van de jongste 2 uitgezocht en normaal zou ik er dan wel een shopdagje van maken in een grotere stad, maar deze keer hebben we ervoor gekozen om nieuwe kleding online te bestellen. Samen met de kinderen kleding uitzoeken op de tablet, het was ook wel eens leuk voor de verandering. Maar natuurlijk hopen we dat we in de zomervakantie wel ouderwets een dagje de stad ingaan, ergens een ijsje eten, ik zie het helemaal zitten :-) Maar genoeg daarover nu.....

Hebben jullie (althans de blogger-gebruikers) de nieuwe blogger interface al in gebruik genomen? Ik ben maar gelijk overgestapt en sommige dingen zijn even wennen, maar ik vind het er allemaal wel erg mooi uitzien. 


Tijd voor de produktie van deze maand. Ik ben tevreden, ik heb het gevoel van de naaimachine helemaal terug en dat is lang weggeweest. Het begon eigenlijk vorige maand al met de kussenhoezen en deze maand ben ik verder gegaan met wat sierkussentjes voor buiten. Daarvan heb ik de meeste al laten zien, maar er kwam er nog eentje bij. Een mooi UWYH projectje want dit flodderlapje kwam ik tegen in de kast en ik had nog een nieuw groot kussen liggen van IKEA, ooit eens gekocht voor de vulling. Nu ben ik wel even klaar met kussenhoezen..........




Door naar het volgende....de mondkapjes. Ik hoef er niet veel over te vertellen. Lapjes komen uit de voorraad en het zachte elastiek kocht ik bij Kleurenmix. Het patroon is van Knipmode en heeft ruimte voor een filter. Ik heb er zeven gemaakt voor eigen gebruik en alleen omdat het verplicht is in het OV vanaf morgen. Nu ga ik zelf zelden met het OV maar ze kunnen maar beter klaar liggen. Ik vind de printjes wel leuk en de Burberry is hier favoriet in huis. Weer een project waar een vinkje achter kan, want ik denk niet dat ik er nog meer ga maken. Maar ja, je weet nooit.....een jaar geleden had ik ook niet gedacht dat ik zelf mondkapjes zou gaan naaien......wie wel???



Toen ik de prints van de kussens uit flex aan het snijden was heb ik gelijk een 30-tal naamstickers gesneden uit vinyl als kadootje. Allemaal met een verschillend lettertype, dat was wel een leuk klusje om te doen. Ze zijn inmiddels, voorzien van transferfolie, verstuurd en ook al dankbaar in gebruik genomen. 

Zoals ik al zei kan ik wel met een tevreden gevoel terugblikken op de afgelopen maand. Er was weinig tijd voor wollige zaken maar ben nog wel een nieuw gemakkelijk haakproject begonnen. Maar de flow zit er weer een beetje in en dat wil ik graag vasthouden. 
Ik heb nog een niet-zo-boeiend-naaiklusje liggen, namelijk het maken van een verduisterend gordijn. Gelukkig maar 1 gordijn, dus dat wil ik eerst aanpakken. En dan wil ik toch wel erg graag wat nieuwe kleding voor mezelf gaan maken, de kinderen willen nieuwe pyama's (want zelfgemaakt zit het lekkerst volgens hen) en ik kreeg zelfs een verzoek voor een kledingstuk van dochterlief (jaaaa, ik mag weer eens!)

Tot volgende maand en blijf gezond!

5 opmerkingen:

Jacqueline zei

Wat heerlijk dat je gevoel en flow weer terug is!! Vandaag staan mondkapjes naaien op de planning, stel het steeds uit.....
Leuke dingen gemaakt en wat kan jij netjes naaien, echt leuk om te zien. Hoop dat je eraan toekomt om leuke dingen voor jezelf te naaien> ik geniet mee!!

Gerlily zei

Toch een mooie collage. Je mag tevreden zijn. Hier zo geen zin in mondkapjes naaien. Onze zoon bracht er twee mee uit de apotheek waar hij werkt. Voor het geval dat. Maar als het in september nog zo is, moet ik ook aan de bak voor jongste dochter die dan met het ov gaat. Benieuwd naar je naaisels. Fijne 2e Pinksterdag nog.

Dreamstuff zei

Handig en mooi die mondkapjes. Ze staan nog steeds op mijn to do lijst. Binnenkort maar aan gaan beginnen.

Corrie zei

Fijn dat je je thuis zo goed vermaken kunt. Zo heb je de drukte helemaal niet nodig.
Ik ook niet trouwens. Ik verveel me nooit.

Nina Hobbysite zei

Mooie score deze maand. En hoop mondkapjes. Leuk, dat ze zelfgemaakte pyamas zo waarderen. En ben benieuwd naar kleding voor jezelf.