dinsdag 15 december 2020

Lockdown 2


 Hier even een berichtje tussendoor om jullie allemaal sterkte toe te wensen tijdens de tweede lockdown.
Het is allemaal niet fijn en vergt veel aanpassingsvermogen van iedereen....
Ik heb besloten dat ik wel gewoon blijf bloggen, net als tijdens de eerste lockdown. Al zijn de berichtjes die ik schrijf natuurlijk totaal onbelangrijk in het groter geheel.
Maar ik ben ook van mening dat een beetje gezelligheid nooit weg is. En daarom blijf ik mijn posts over maaksels, wolletjes, boeken, baksels etc, gewoon plaatsen. Ik vind dat ook leuk om bij anderen te lezen. Afleiding is altijd welkom....en ik vind het leuk om positieve dingen te laten zien.

De foto hierboven dateert van februari dit jaar, net voordat het allemaal begon.
Vandaag zijn de scholen voorlopig voor het laatst open en ik heb wel wat dingen op mijn lijstje staan die ik deze keer anders ga doen dan de vorige keer. Ik ga meer wandelen en ik ga ook zeker me-time claimen.
Eigenlijk schoot dat er de vorige keer een beetje bij in. Noem het zelfzorg, of iets anders....maar er kan vast nog een hoop binnen de grenzen van wat volgens de regels mag. En laat ik nou hobbies hebben die je prima thuis kunt doen ;-)

Sterkte allemaal, ik pak na dit blogje de decemberdraad weer op.
Stay safe, blijf gezond en pas goed op elkaar....
Veel liefs Mariette

5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Fijn dat je blijft bloggen! Juist de gewone dingen van alledag zijn zo gezellig om met elkaar te lezen.

Gerlily zei

Ik moest even bij lezen hier. Zo leuk al die overzichtjes en goed bezig! Je zou toch geen hobbies hebgem! Vermaak me prima. Vandaag weer de hele dag bij een vriendin genaaid. Ook dat mag gewoon. We slaan ons er door heen.

Jacqueline zei

Oh ja, blijf alsjeblieft gewone dingen posten! Heel gek, maar op zich hebben wij weinig last van alle perikelen dit jaar. We zijn wat gelaten en laten het over ons heen komen. Wat helpt is dat we allemaal werk (zorg en verpakkingsindustrie> razend druk) en school hebben wat ons bezighoudt, geen zieken in ons gezin of familie, dus echt geluk tot nu toe!! Ik ben fan van DianeinDenmark en luisterde gisteren naar 1 van haar You Tube filmpjes: in gekke tijden blijf in ieder geval je ochtend- en avondroutine doen en selfcare> laat ik dat laatste nu als eerste aan de kant schuiven. Binnenkort een weekje vrij (eindelijk, heerlijk🥳🥳) dan is mijn plan om uitgebreid aan die selfcare te werken met oa lezen en eindelijk beginnen te haken aan de deken die al ruim een jaar in de kast ligt te wachten (nou ja, de bolletjes dan die wachten om een deken te worden 😂). Ik kijk uit naar je volgende blogje!

Vlijtige Lies zei

Gewoon doorgaan hoor. Het is niet anders en bij de pakken neer gaan zitten helpt niets, anders ging ik het ook doen...Tot een volgende post.

Omias maaksels zei

Goeiemorgen Mariette,
Ik ben maar een sporadische gast op enkele blogs die ik volg en schaam mij daar een beetje voor. Al wijs ik met een kleine beschuldigende vinger naar Blogger die hier al maanden de digitale communicatie verstoort.
Dat daargelaten....niét leuk, hé , een lockdown.
Ik herinner mij toen wij die in het voorjaar hadden ( NU zit BE in een lockdown light) dat we dit helemaal niet aangenaam vonden.
Kinderen en kleinkinderen niet mogen / kunnen zien en knuffelen deed en doet pijn. Feest vieren via de PC lukt....maar jé van hét is het niet.
Af en toe zijn er momenten waarop die "leven op afstand" extra steekt...onze dochter bijvb. die deze week verhuist. We zijn zo nieuwsgierig naar de nieuwe woonplaats ; maar het zal wellicht nog maanden duren vooraleer we die te zien krijgen.
En als je , zoals wij , al wat ouder bent, dan komt daar af en toe de gedachte bij : " zal ik die überhaupt nog kunnen zien? "
Maar dan moeten we het hoofd weer rechten ; zoeken naar afleiding ; zoeken naar Corona-safe afhaal-winkels om aan je dagelijkse voeding te komen, want geloof me : supermarkten zijn niet altijd zo veilig.
Ik heb me voor de eerste dagen alvast voorgenomen om eens wat rustig door jouw Pinterestpagina's te neuzen....wat ideetjes te spronkelen.
Ik zou zeggen : een warme kerst gewenst en een béter 2021 !
Hou het warm ! Hou het veilig !