donderdag 31 december 2020

Terugblik.....vooruitblik


Terugblik 2020:

Ik hoef het er niet lang over te hebben wat voor een raar jaar dit was. Met in maart al de eerste lockdown. Ik dacht dat wel wat meer hobbytijd zou opleveren (want: meer thuis en geen uitstapjes) maar niets bleek minder waar. In het begin was het vooral alle zeilen bijzetten om het thuisonderwijs op de rit te krijgen. Dat was natuurlijk ook een hele nieuwe situatie. Het ging wel goed maar er ging heel wat tijd inzitten. Pas toen we met de overkapping bezig gingen in april kroop ik achter de naaimachine en daarna volgden de klusjes elkaar snel op en bleef de vaart er een beetje inzitten. 
Gezien het jaar ben ik heel tevreden met de dingetjes die ik maakte en ook heb ik zoveel mogelijk vastgelegd op mijn blog.
De tuin was een heerlijke plek om even uit te blazen en te genieten van alle prachtige bloemen, kleuren en geuren. Ook dat heb ik hier bijgehouden en ik kan niet wachten tot de eerste bolletjes weer uit de grond komen en het tuinseizoen weer begint. Ik pakte een studie op, maar helaas ligt dat nu ook even stil, omdat ik niet weet wanneer ik weer kan inschrijven voor een examen. 
Het belangrijkste van alles is dat we gezond zijn gebleven en ondanks alle regels en beperkingen (waar we ons heel braaf aan gehouden hebben) hebben we er wel wat van gemaakt. In de zomer, toen er iets meer lucht was, hebben we een paar mooie uitstapjes in de buurt gemaakt en juist doordat we geen drukte op wilden zoeken hebben we voor ons nieuwe plaatsen ontdekt die erg de moeite waard waren.

De best bekeken blogposts die ik plaatste in 2020:

De best bekeken blogsposts -overall- in 2020 (oudere blogposts die veel en veel meer worden bekeken dan de nieuwere, ik zie nog steeds een link met Pinterest en Google):

Over alle jaren dat ik blog bekeken blijft dit de best bekeken post en ook zijn er in de top tien geen nieuwe binnenkomers. 

De nieuwe interface van Blogger maakt het wel gemakkelijker om de statistieken van het afgelopen jaar te bekijken, nog enkele leuke feitjes:
-na Nederland komen de meeste bezoekers uit de VS, België en Duitsland
-via Google kwamen de meeste bezoekers hier in het afgelopen jaar terecht door te zoeken op de zoekfuncties "patroon levensboom", "wolwinder" en "empirchen". Ik moest zelf even kijken wat Empirchen ook alweer voor een patroon was maar dat was dit schattige jurkje uit 2008. Blijkbaar heeft dit patroon een revival gehad, want er is een flink aantal keren naar gezocht.
-Chrome, Safari en Firefox zijn de meest gebruikte browsers om mijn blog te bekijken, is op zich niet zo'n verrassing....maar goed, alleen even om aan te geven dat er veel te zien is achter de schermen van een blog :-)

Vooruitblik 2021:
Ik hoop dat we de ellende van 2020 snel achter ons kunnen laten en dat we in 2021 toch wel weer de goede kant op gaan. Helaas zitten we voorlopig nog wel even in lockdown.
Persoonlijk hoop ik dat het weer mogelijk zal zijn om een leuke stedentrip te gaan doen of weer eens naar een concert te gaan, want dat heb ik zelf wel het meeste gemist.
Allemaal relatief natuurlijk, met een zoon die in de zorg werkt weet ik hoe onbelangrijk die dingen nu even zijn, maar dat zijn de dingen waar ik dan van kan dromen dat dat weer mogelijk zou zijn. Met veel mensen, dicht op elkaar, in een stampvolle zaal ergens naar heel harde live-muziek luisteren, wat mooi zou dat toch zijn :-)

Qua hobby ga ik lekker zo verder, ik wil wat meer tijd aan handborduren besteden en verder zie ik wel wat er op mijn pad komt. 
Maar de eerste weken van het nieuwe jaar wil ik nog proberen om de half-affe projecten die er nog liggen wat extra liefde te geven. Qua blog ben ik er nog niet helemaal uit, misschien dat ik stop met throwback thursday, misschien ook niet.....misschien haal ik WIP wednesday weer terug want daar kwam het klad een beetje in, ik zie het nog wel.....dat vormt zich vanzelf wel in het nieuwe jaar.

Bedankt voor het bezoeken van mijn blog in 2020 en het achterlaten van lieve reacties!
Ik heb ook weer veel leuke creaties op de andere blogs voorbij zien komen, dus hopelijk kunnen we elkaar zo blijven inspireren. Ik heb ook weer genoten van jullie gezellige blogposts in dit jaar, met elkaar moet je er toch wat van maken!
Ik wens jullie een goede jaarwisseling, geniet ook in 2021 van de kleine dingen en blijf vooral gezond!
Liefs, Mariette

3 opmerkingen:

Corina zei

Ja jammer dat het bloggen er een beetje uit is.
Ik geniet er elke keer van dus ik hoop dat je gewoon doorgaat met bloggen
In elk geval een heel mooi gezond en creatief 2021

Gerlily zei

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Veel gezondheid en creativiteit toegewenst. Ik bl8jf blogjes lezen leuk vinden. Helaas verdwijnen er steeds meer. Benieuwd naar alles wat je in het nieuwe jaar weer gaat laten zien.

Jacqueline zei

Beetje laat met mijn reactie😉. Hoop dat jij en je gezin fijne dagen achter de rug hebben en alle goeds voor 2021 natuurlijk! Ik geniet ook nog steeds van blogjes lezen, gewone huis-tuin-en-keuken, creatieve of tuinblogjes> alles is leuk! Maar blijf vooral doen waar je zelf blij van wordt👍😊😊