donderdag 10 december 2020

Throwback thursday december


Het is geen beste foto, maar dat komt door het glas van het lijstje. Toch wilde ik 'm graag nog eens showen. Ten eerste omdat het natuurlijk goed in het thema van deze maand past. Ten tweede omdat het een throwback is naar lang, lang geleden.....

Dit borduurwerkje maakte ik in 2006 of 2007, dat weet ik niet precies meer, in ieder geval had ik nog geen blog. Wat ik me wel herinner is dat ik er vaak in de ochtend aan borduurde en dan vooral in de weekenden. De oudste twee waren nog klein en ze waren dan vaak aan het spelen en ik was aan het borduren. Heerlijk cosy :-)
Mijn moeder had toen een abonnement op Crossstitcher, wat toen echt wel een heel ander blad was dan nu. Toen stonden er veel meer "bekende" figuurtjes in, wat later eigenlijk is overgenomen door The world of Cross stitching en Cross stitch crazy (deze laatste is door de corona crisis ten onder gegaan). Ik vind Crossstitcher van nu wel iets meer edgy, met wat apartere patronen. 
Maar goed, terug naar Tatty Teddy, ook wel bekend als het Me to you beertje. Ik leende dit blad en borduurde dit schatje, met heel veel stiksteekjes :-) Mijn moeder leeft helaas niet meer, maar ze was gek op alle handwerk en had ook altijd meerdere dingen omhanden. Maar ik denk dat borduren wel echt een van haar favoriete hobbies was.

Dit borduurwerkje kwam eerder langs in deze blogpost uit 2014, waarin ik meerdere pre-blog creaties liet zien. 

Dit is de laatste throwback van dit jaar, binnenkort komen de eerste collages eraan, die zal ik spreiden over de rest van de maand.

1 opmerking:

Gerlily zei

Wat een leukerdje! Ik heb er nog borduurpatronen van voor de borduurmachine.