zaterdag 26 december 2020

Tweede Kerstdag 2020


Goedemorgen allemaal. We beginnen deze dag rustig en hebben lekker uitgeslapen. Ik hoop dat jullie allemaal een mooie Eerste Kerstdag hebben gehad. 
Wij hebben lekker gegeten, vandaag vermaken we ons wel met de restjes van gisteren want we hadden nog heel veel over. Heerlijk......ik hoef dus niet te koken vandaag en hou het vandaag verder ook rustig met televisie kijken en een haakwerkje....


Eigenlijk hebben we het de afgelopen week al heel rustig aan gedaan. De boodschappen had ik op maandag al in huis gehaald. Alle kadootjes had ik op tijd ingepakt en dus was er tijd voor leuke dingen. 
De kleine man ging koekjes bakken en dat is altijd gezellig.


Bij de plantenafdeling van de supermarkt zag ik deze bosjes dennentakken en vond het wel leuk om daar wat decoraties voor onder de overkapping mee te maken. In huis kan het niet want we hebben katten en dat vind ik geen prettig idee met die naalden. Voor binnen maakte ik een klein stukje zonder takken maar met hyacintenbolletjes.
Ik had al een tijd geleden het een en ander aan stekertjes gekocht bij Action, de kransen had ik ook al. 


Vooral het steekschuim had een grote aantrekkingskracht op jongste. Eigenlijk had ik dit eerder moeten doen met hem want hij vond het erg leuk. Vroeger deden we dit op school, maar volgens mij wordt dat tegenwoordig niet meer gedaan, hier tenminste niet.
Na een kleine uitleg ging hij helemaal los en kwam het ene na het andere leuke stukje tevoorschijn.
Hieronder alle resultaten.....






Terwijl het heel hard regende stonden we lekker droog.....




Ook buiten had ik een paar weken geleden al een kerstboom neergezet, staat erg gezellig ´s avonds met de lichtjes aan.






Tot zover, geniet van de dag!

3 opmerkingen:

Margriet Post zei

Leuke stukjes. Deed ik vroeger ook met mijn moeder. Koniferen takken afknippen en hulst, e.d . uit plantsoen. Kerstpakket kocht ze altijd ervoor.
Op school hadden wij in de 2e klas (voortgezet onderwijs) op vrijdagmiddag (vrije middag) als keuze om bloemschikken te volgen. Maakten we elke 14 dagen een mooi stukje.
Nog steeds bewaar ik de ballen e.d. van gekochte en gekregen stukjes. Voor als ik nog eens....

Corina zei

Gezellig en wat leuk dat hij al zelf stukjes maakt.

Mariette zei

@Margriet: Dankjewel, dat zijn leuke activiteiten en mooie herinneringen. Ik heb dat soort dingen ook veel gedaan op school. Goeie tip om alles te bewaren, zo heb je altijd een mooi voorraadje deco-spulletjes.