maandag 14 december 2020

Collage nr. 2 Stofjes, wolletjes en boeken 2020


 Vandaag is het tijd voor het tweede overzicht. Andere jaren had ik een aparte collage voor gekochte stoffen, maar dit jaar heb ik eigenlijk weinig stoffen aangeschaft, dus ik heb het overzichtje niet alleen gecombineerd met gekochte wolletjes, maar ook met m´n nieuwe hobbyboeken.

Ik begin met de stoffen, ik bestelde een stapel van 5 lappen online, waarvan ik er een heb weggegooid toen ik er iets mee wilde doen. Die was al pillig nog voor het wassen, ik durfde er geen tijd in te stoppen, echt een tegenvaller, maar het was gelukkig geen dure stof. De andere lappen liggen er nog.
Verder kocht ik een stapel stoffen bij de Kwantum, waarvan ik kussenhoezen, kussens en een groot gordijn maakte voor onder de overkapping. Ik heb daar nog een paar restanten van, maar het meeste is weggenaaid. 
Dus ik ben daar wel tevreden mee, ik ben ook niet naar een beurs of spektakel geweest, voor zover die al door gingen dit jaar. 

Het bovenste rijtje van de collage zijn de boeken die ik kocht in 2020. Ook prima en ik vind ze allemaal erg de moeite waard. Ontbrekend op de foto is het onderstaande boek. Daar staan echt vele leuke patronen in, maar ik zie 'm zelden voorbij komen eigenlijk op het www. 


Dan waren er nog wat koopjes bij de kringloop, altijd leuk om even te snuffelen, al ben ik ook daar kritisch op wat ik meeneem naar huis.

Ik heb de wolletjes die ik kocht nog even dubbel gecheckt want ik denk dat dit een record in jaren is. Ik kocht wat bollen royal, de Lammy yarns voor m'n v-stitch deken, een setje sokkengaren en dat was het wel. 

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankopen, ik ben nergens helemaal losgegaan, heb met redelijk beleid gekocht en dat wil ik voortzetten in 2021. 
En ondertussen natuurlijk nog wat materialen die ik al heb verwerken. 
Ik ga graag naar een beurs, zoals de handwerkbeurs of kreadoe maar ik raak daar snel het overzicht kwijt en hou me dan niet meer aan het lijstje......er zijn ook zoveel leuke dingen. 
Dus voor mij echt beter dat ik dat soort plekken mijd, wanneer deze evenementen dan ook weer terugkomen in de toekomst.

Voor Kerst heb ik nog wel wat garen gevraagd , maar ik weet natuurlijk niet wat de Kerstman langs komt brengen dit jaar ;-)

Tot zover m'n overzichtje, soms zijn deze erg confronterend maar ik vind het netjes dit jaar en kan tevreden terugkijken. 

Ik heb absoluut nooit spijt gehad van deze aankoop, ik heb er zoveel leuke dingen mee gemaakt, alleen wordt het wat minder. Zie hier mijn maaksels in 2018, in 2017 en in 2016 bijvoorbeeld. Conclusie: het blijft een geweldig apparaat :-)

1 opmerking:

Jacqueline zei

Heerlijk overzichtje dit en de "oogst" is inderdaad toch heel bescheiden! Wel nog leuke lappen zeg, vooral die bloemige. Ben benieuwd waar het in getransformeerd wordt😊😊.